onsdag 17 november 2010

En presentation utav oss.

Titta så duktig Jag är - ÄNTLIGEN har Jag tagit tag i Tevez alldeles egna blogg! Här kommer Ni att kunna läsa allt från våra framgångarna inom träning till tävling i lydnad, bruks och utställning.

Vet inte om Ni kanske "kräver" en presentation utav oss? Och om Ni nu gör det, VAD ska Jag skriva?
För att dra saker och ting lite snabbt: Jannikah Petersson heter Jag, snart 21 år gammal och är ägare till två utav världens underbaraste hundar, förutom min (vår rättare sagt eftersom det även är min sambos hund) helt underbara terv Tevez så har vi även en mycket speciell shetland sheepdog vid namn Jackson, "tyvärr" så kallas han dock mest för "Pytte" och detta extremt töntiga smeknamn fick han den dagen då vi hämtade hem honom eftersom han var så PYTTEliten (GUD så fyndigt!).
Pytte är en mycket svårmotiverad själ så därför är han "bara" mitt & Jimmys soffgos.



Nu till huvudstjärnan, Tevez. En mycket härlig själ som ÄLSKAR sin lydnadsträning! LP1 fixade vi på fyra tävlingar, första tävlingen sabbade Jag nämligen själv genom att vara äckligt nervös, de andra gick som en dans.
Just nu håller vi på att ladda för att tävla appellen i spår till våren. Bruks är inte direkt min grej, men vi vill ju ha våra cert och kunna bli utställningschampion, så därför kör vi på!
Då appellen och lägre är avklarat så återgår vi till vår älskade lydnad och utställningar, det är detta vi verkligen vill göra!

Detta var en kort presentation av oss, nu kommer Jag uppdatera i de olika kategorierna med de resultaten vi har fått hittils.

Godkväll på er!
Jannikah & Tevez

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar